Bedrijfsadvies van hoog niveau

Advies met 25 jaar ervaring

Accountancy en advies liggen rechtstreeks in elkaars verlengde. Vormen de cijfers in zekere zin een terugblik op het verleden, bij advies kijken we vooruit. In elk geval vormen uw financiële cijfers daarvoor het vertrekpunt. Sommige adviezen reiken verder dan de financiën. Het kan ook gaan om strategische beslissingen over bijvoorbeeld een overname, fusie of de opvolging. De advisering door onze specialisten is daarom zeer breed en bevat onder andere de volgende onderwerpen: 

  • Startersbegeleiding
  • Financieringsvraagstukken
  • Bedrijfseconomische vraagstukken
  • Overnames en fusies
  • Reorganisaties en opvolgingsvraagstukken
  • Taxplanning 

Startersbegeleiding

Juist bij ondernemen geldt: een goed begin is het halve werk. Dat begin bestaat minstens uit een goede administratie en een stevig ondernemingsplan. De eerste geeft een inzicht in de ontwikkelingen van de ondernemingen, een voorwaarde om vooruitgang te boeken. Een goed plan geeft richting èn een beter verhaal bij de bank. Maak voor een goede start een afspraak met Kester & Partners Accountancy, vraag naar Ronald Steenks of Tim Kester. 

Financieringsvraagstukken

Nog zo’n oud gezegde: ‘De kost gaat voor de baat uit’. Dus wilt u uitbreiden of nieuwe activiteiten beginnen, dan heeft u vaak financiering nodig. Dus ook dan is een gesprek met de bank noodzakelijk. Dat gaat beter als u zeer goed voorbereid bent. Bij ons vindt u specialisten met veel ervaring in het doorrekenen van investerings- en financieringsbegrotingen. We zetten een gedegen financieringsplan voor u op. Maak een afspraak met Viktor de Koning of uw huidige relatiebeheerder. 

Bedrijfseconomische vraagstukken

Deze vraagstukken zijn niet de eenvoudigste, maar kunnen in sommige ondernemingen het verschil maken tussen ‘erop of eronder’. Denkt u aan vragen als: ‘Welke producten leveren op welk moment de beste marge op?’ Of: ‘Wat is nu exact de kostprijs en de opbrengst?’ De antwoorden stellen u in staat om duidelijke keuzes te maken in het assortiment en de productieplanning. Juist hier komt onze jarenlange ervaring van pas. We weten op welke kostenposten bespaard kan worden, kunnen u adviseren over efficiëntere processen en kostenbeheersing. Hiervoor maakt u een afspraak met Viktor de Koning of uw eigen relatiebeheerder. 

Overnames en fusies

In de 25 jaar dat wij bestaan, hebben we al veel overnames en fusies begeleid. Zodoende kennen we de valkuilen en de do’s and dont’s. Op basis van deze expertise kunnen we samen met u een gedegen plan van aanpak opstellen. U krijgt inzicht in de waarde van uw eigen onderneming of in die van de beoogde partner. Zo kunt u weloverwogen beslissingen nemen. Maak een afspraak met Cor Verbeek of uw eigen relatiebeheerder.

Reorganisatie en opvolgingsvraagstukken

Op enig moment kan blijken dat een andere ondernemingsvorm beter past bij de actuele situatie. Onze bedrijfsspecialisten adviseren u graag bij die soms lastige keuze. Elke vorm heeft zekere voor-en nadelen en die kunnen we samen met u in kaart brengen. Er komt ook altijd een moment dat u over opvolging of overdracht moet nadenken. Wij hebben inzicht in de fiscaal en juridisch interessante mogelijkheden om uw opvolging optimaal te regelen. Voor deze soms complexe materie maakt u een afspraak met Ronald Steenks of uw eigen relatiebeheerder. 

Taxplanning

U heeft uw onderneming verkocht? Uw pensioenleeftijd komt in zicht? Dan is het tijd om goed inzicht te krijgen in uw toekomstige inkomen en de bijbehorende fiscale gevolgen. Uitgaande van uw wensen en eisen maken wij een financiële planning. Dat is een stevige basis voor de juiste keuzes. Voor meer informatie neemt u contact op met Carola van Dorp of Ad de Brabander.